27 Mayıs 2013 Pazartesi

Kitap, kitap, kitap, okumak ?????



Bugün Kitaplık Kurdu' nun sayfalarında gezinirken millet olarak ne kadar az okuduğumuz aklıma geldi. Sabahları metroda, vapurda insanlara şöyle bir baktığımda %50' si hiçbir şey yapmadan boş boş durduğunu, %40' ı telefonlarıyla oynadığını, geriye kalan %10' u ya gazete (ki bunun da çoğunluğu spor yada magazin eki) yada kitap okuduğu görüyorum.
Ki bu bahsettiğim husus İzmir gibi eğitim seviyesi yüksek bir şehirde gerçekleşiyor !

Açıkçası ben bunu biraz (Türk halkının her konuda olduğu gibi) tembelliğe bağlıyorum. Hazır dinlemek, seyretmek varken, okumaya üşeniyoruz. Daha az okudukça da daha uzun yazıları okuyamaz oluyoruz.


UNESCO' nun gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre Avrupa' da okuma oranı %21 iken Türkiye' de 10.000 kişi de bir gibi utanç verici bir oran.

Bunun zenginlik fakirlikle ilgisi yok. Bu parayı harcamayı tercih ettiğimiz yer ile ilgili. Biz "Bilgi Tembeli" olmayı seçiyoruz. Artık bir çok kitap evi üzerine düşen görevi yapıp TL 3,00' ye bile kitap satıyor, ki bu kitapların bir çoğu klasiklerden oluşuyor (en son İzmir Kitap Fuarı' nda bunun çok güzel örneklerini gördüm).


Çocuklarımızı yarışı atı misali, ezber yaptırarak sınavlara hazırlamak yerine okuma alışkanlığı kazandırsak çok daha başarılı ve aydın nesiller yetiştirebiliriz.


Sonuçta "Bilgi Güçtür" ve paylaştıkça çoğalır, kuvvet kazanır.

Mevlana' da aslında bunu şu sözleri ile çok güzel özetlemiş ;
"Ne kadar bilirsen bil, anlattıkların karşındakinin anlayabildiği kadardır."

Bol kitaplı ve okumalı bir hafta diliyorum ...

Not : En üstteki hariç, diğer fotoğraflarda "The British Library" yi görebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder