25 Ekim 2012 Perşembe

Bugün Bayram


Bugün bayramın birinci günü ve bahçemde bana bayram hediyesi verdi. Kekiklerimin arasına saklanmış kocaman bir arı sabah bana sürpriz yaptı. Muhtemelen geceyi orada geçirmiş. Çiçek ve bitki yetiştirerek birazda olsa doğaya yardımcı olabilmek çok güzel bir duygu.


Yavaş yavaş havaların soğumaya başladığı bugünlerde çiçeklerim bana hala baharı yaşatıyor. Tırtıl istilasından kurtulmayı başaran fesleğenim yine çiçek açmaya başladı.


Diğer çiçeklerim artık son demlerini yaşıyor. Bir iki haftaya kadar yenilerini dikmeye başlarım. Bir sürü soğanlı çiçek aldım. Bir tanesi de adaşım "Çiğdem" :)
İlk kez yetiştirmeye çalışacağım, umarım başarırım.

Bu arada "http://pinterest.com/" da da bir board oluşturdum. Herşeyi bulabileceğiniz çok yönlü bir site. Değişik başlıklar altında konuları arayabiliyorsunuz ve sizi diğer sitelere ve bloglara yönlendiriyor. Denemeye değer ...



Tabi yeni bir yemek tarifi vermeden olmaz. Pek Kurban Bayramına uygun değil ama çok sağlıklı ...


Ayrıca geçen hafta sonu Şenay' ın tarifine göre pancar yapraklarını pişirdim. Önce kuru soğanı ve sarımsağı az zeytinyağında kavurdum. Sonra ince ince doğranmış pancar yapraklarını suyunu salıp uçana kadar pişirdim. Sadece karabiber koydum, çünkü pancar yaprakları kendinden epey tuzlu !!!
Ben üzerine yoğurt döküp yedim, ama sade de yenebilir. Haşladığım pancarları da soyup, ikiye bölüp sirke, zeytinyağı ve az limon suyu ile bir kaba aldım. Doğrayıp salatalarda kullanılabilir, çok lezzet katıyor.

Not : Yorum yazan ve beni takip eden herkese çok teşekkürler, iyi bayramlar ve iyi tatiller ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder